آفتاب به دو انگشت پت نمیشود
فخرزاد فخرزاد

بیدل از شب شبپره کیفیت خورشید مخواه

                                                            حق نهان نیست ولی خیره نگاران کور اند

 

بعد از آنکه اسناد محرم وزارت دفاع امریکا بواسطه سایت ویکی لکس به نشر رسید حلقات سیاسی امریکا از طریق وسایل جمعی خواستند نشر نود هزار اسناد مذکور را کم اهمیت و کورکورانه جلوه دهند نظامیان اداره ای اس ای منجمله جنرال حمید گل رئیس اسبق اداره متذکره نشر اسناد فوق ذکر را پیش پا افتاده و احمقانه خواند در مقابل بارک اوباما و رابرت گیست و مایک مولن از افشای آن هراس داشته .

قابل تذکر میدانیم که نظامیان پاکستان از جمله اداره ای اس ای واقعات خونین را که طی سالهای گذشته برملت ما تحمیل کرده اند هنوزهم اسناد آنرا غیرواقعبینانه افسانه شایعه و اتهامات بی پایه ارزیابی نموده باوجودیکه آگاهان امور افشای  اسناد غم انگیز را که در قبال درگیریهای امریکا به افغانستان بخاطر آگاهی مردم یک خدمت بزرگ بواسطه گردانند سایت متذکره خوانده میافزایند درحالیکه افشای اسناد واقعیات خونین سالهای گذشته را که طبق خواست عده از کشورهای منطقه و جهان بخصوص اداره ای اس ای بالای ملت تحمیل گردیده و از تلفات افراد ملکی خودسریهای نظامی عده از کشورها که حضور نظامی در افغانستان دارند پرده برمیدارد .

یکبار دیگر مردم و اگاهان امور در رابطه به نشر اسناد فوق ذکر وسایر رویدادهای مهم که طی چند هفته ماه اسد سال جاری بوقوع پیوسته دیدگاه متفاوت را از طریق وسایل جمعی و محافل شخصی ارایه کرده اند که بدون منفی گرایی عده از نظریات آنها را میخواهم خدمت خواننده گان گرامی قرار دهم .

مردم و آگاهان امور میگویند اگر کشورهای مانند عربستان سعودی ٫ بریتانیا ٫ ایالات متحده امریکا ده ها ملیارد دالر پوند ٫ ریال را برای اداره ای اس ای همکاری نمیکردند اداره مذکور توان دسترسی به انجام این جنایات خونین را در کشورما پیدا نمیکرد .

جای تاسف است که کشورهای فوق ذکر هنوزهم در تعهدات خویش در مبارزه با تروریزم ٫ مواد مخدر ٫ احیا وبازسازی کشور ما صادق نبوده برخورد دوگانه مینمایند .

و به نظامیان پاکستانی از جمله اداره ای اس ای نقش کلیدی را در رابطه به حل قضایای افغانستان قائل میباشند قابل تذکر میدانیم که کشورهای متذکره اگر درین تصمیم غیرواقعیبینانه خویش تجدید نظر نه نمایند تصامیم متذکره پیامد خونین و جبران ناپذیری را درپی خواهد داشت زیراکه تجربه خونین و نهایت گرانبهای سالهای گذشته ثابت ساخته که نظامیان پاکستانی به هیچ وجه حاضر نیستند ونمیخواهند که یک افغانستان سربلند آزاد ٫ مترقی درین گوشه جهان وجود داشته باشد از طرف دیگر تاهنوز تروریزم به صورت واقعی آن تعریف نشده ازهمین لحاظ است که کشورهای متذکره هرگروه و فردی را سر تسلیمی برایشان فرو نیاورد آنرا ترورست خوانده و بابستن اتهامات و توهین ها آنرا از مسیر حرکت راه خویش دور ساخته زیر بهانه های مختلف از پا در میاورند .

مردم و اگاهان امور به این عقیده اند که نشر اسناد متذکره پرده از روی عاملین جنایات خونین که درسالهای گذشته با دامن زدن خصومت های قومی ٫ لسانی ٫ سمتی ٫ مذهبی ٫ حزبی ٫ تنظیمی درکشورما ٫ به قیمت هزاران ملیارد دالر ثروتهای مادی معنوی مردم و کشور مارا غارت به کشورهای خارجی انتقال و انواع جنایت و بی عزتی را بالای ده ها ملیون هموطنان ما دریغ نکرده و نمیکنند برداشته و چهره منحوس آنها را که سالهای سال ریاکارانه خود را فرشته نجات کشور و مردم میخواندند به مردم و کشورهای جهان معرفی نموده است .

جای تاسف است که هنوزهم عده از مردمان صادق و ساده ما که سالهاست در دامهای تذویر اهریمنان افعی صفت گیرمانده و در زیر ساطور آنها جان میدهند نتوانسته اند خود را نجات و در پهلوی سایر هموطنان آزادی دوست و ترقی پسند خویش قرار دهند این امر باعث شده که تریاک سالاران جنگ سالاران ٫ زور سالاران ٫ عاملین فساد گسترده ٫ مافیای مواد مخدر ٫ سنگهای قیمتی ٫ آثار باستانی ٫ اقتصادی ٫ غاضبین ملیون ها هکتار زمین های دولتی و شخصی ٫ منازل مسکونی ٫ مارکیت های تجارتی ٫ جنایت کاران سازمان یافته ٫ ناقضین حقوق بشر و حامیان خارجی آنها بتوانند چند روز دیگر به عمر ننگین خویش ادامه دهند و همه روزه با جاری نمودن سیل های خون ثروتهای مادی و معنوی مارا زیر بهانه های مختلف غارت و به کشورهای جهان قاچاق نمایند .

حامد کرزی در یک صحبت خویش هدف قرار ندادن پایگاه های مخالفین مسلح را در آنطرف خط دیورند بحث برانگیز خواند افزود با وجود موجودیت حضور نظامی جامعه جهانی در کشورما مبارزه با هراس افگنان کار لازم صورت نگرفته است .

مردم میگویند اگر کشورهای بزرگ از جمله امریکا و بریتانیا و متحدین آن صادقانه خواهان محو ترورزیرم در کشور ما و منطقه باشند نصف مصارف نظامی خویش را در تربیه قوای مسلح کشورما بمصرف برسانند آنگاه ترورستان نمیتوانند در ساحه جنوب شرق آسیا آزادنه عمل نمایند میافزایند از قراین چنین برمیاید که کشورهای مذکور خواهان ختم جنگ درین منطقه نمیباشند .

حامد کرزی میگوید .

آوردن افراد جدید در لست سیاه کار امریکایی ها میباشد کار ما افغانها نیست و کشور افغانستان کدام لست سیاه ندارد و لست سیاه را نمی پذیرد و در رابطه به افشای اسناد محرم اظهار داشت افشای این اسناد جان هزاران افغان و امریکایی را تهدید میکند و از متحدین خواست راهای مناسب را در مبارزه با هراس افگنان جستجو نمایند وچیزیکه ازین اسناد میاموزند درس بگیرند .

نخست وزیر بریتانیا از برخورد اداره ای اس ای در مبارزه با طالبان اظهار نگرانی نموده میافزاید اداره متذکره در ظاهر امر از مبارزه با طالبان حرف زده اما در خفا از آنها حمایت میکند .

داد نورانی میگوید هیچ دلیل وجود ندارد که با نشر اسناد محرم روابطه امریکا و پاکستان خراب شود زیراکه امریکا از عملکرد اداره ای اس ای آگاه بوده وعلت نشر اسناد محرم را نزدیک شدن دولت افغانستان با پاکستان و مذاکره با مخالفین مسلح بواسطه حامد کرزی میخواند.

شکریه بارکزی میگوید پاکستان بخاطر کشتن ما پول اخذ مینماید میافزاید اگر امریکا در پالیسی خویش تجدید نظر نه نماید و اداره ای اس ای بازهم بخاطر حملات انتحاری افراد فروخته شده را به کشورما ارسال نماید مردم نمیخواهند که ازین به بعد نزد غلامان به زندگی خویش ادامه دهند ادامه میدهد ما زمانیکه به مردم پرافتخار خویش مراجعه کنیم بیگانگان نمیتوانند خواست خود را بالای مردم ما تحمیل کنند افزود بالای دولت افغانستان حساب کردن کار خطاست و سرخم کردن نزد دشمنان مردم افغانستان کار درست نبوده زیراکه با این کار دشمنان ما مغرور شده خود را ازین بیشتر قوی حساب میکنند .

آقای زوال بتاریخ 1389/5/15 در پروگرام امواج آزادی اظهار داشت .

امریکا نخواست جلو جنگ را در افغانستان بگیرد زیراکه به مردم ما صداقت ندارد و میخواهد به انجام این کار خویش به ثروتهای مادی و معنوی کشورهای منطقه دستیاب شود ازهمین لحاظ است که زیرنام مبارزه با تروریزم به کشتن افغانها ادامه داده باید گفت با کشتن افغانها تروریزم از بین نمیرود زیراکه مرکز تروریزم در آنطرف خط دیورند میباشد .

احمد سعیدی میگوید امریکا باید بداند که جنگ در افغانستان مفهوم ندارد وی اعضای دولت افغانستان را فاسد و بیکاره خوانده افزود در رابطه به اسناد محرم دولت افغانستان اعلامیه را عنوانی جامعه جهانی بخصوص شورای امنیت ملل متحد به نشر برساند یاداور شد مردم افغانستان در هر وقت زمان با پاهای برهنه جواب دندان شکن را به متجاوزین داده اند و میدهند در صورتیکه زعمای آنها معاملات پشت پرده را با دشمنان شان انجام ندهند .

آقای زوال در سخنانش افزود یکبار دیگر برای جامعه جهانی یاداور میشویم که ادامه جنگ در افغانستان سود نداشته باید به مراکز اصلی تروریزم که در آنطرف خط دیورند میباشد مراجعه شود .

احمد سعیدی افزود در حالیکه اداره ای اس ای برای کشتن رهبران افغانستان دو ملیارد دالر بمصرف میرساند جای تاسف است که بین مسولین بلند پایه هنوزهم تفاهم نظر وجود ندارد حامد کرزی ٫ اسپنتا ٫ وحید مژده حرف ها و سخنان متفاوت را ارایه مینمایند .

اظهار داشت که چرا حامد کرزی سیاست بی معنی میکند یک روز پاکستان را برادر میخواند روز دیگر تروریزم وی یکبار دیگر به نشر اعلامیه فوق ذکر علیه پاکستان تاکید نمود افزود از شورای امنیت سازمان ملل خواسته شود که جلسه استراری را در رابطه به کشورما و کشورهای منطقه دایر نماید تاسف نمود که هنوزهم مسولین میخواهند کشورهای همسایه را به عذر و زاری غرض تامین امنیت حاضر سازند .

آقای بومیا میگوید .

کشورهای خارجی نخست ایدولوژی را به کشورما صادر کردند بعدا˝ بخاطر تقسیم نمودن مردم به گروهای قومی ٫ مذهبی ٫ لسانی ٫ سمتی ٫ جنگهای خونین را در کشور سازمان داده و حالا برای فرقه فرقه ساختن مردم رسانه ها را همکاری مینمایند وی در بسته نمودن تلویزیون امروز دخیل بودن دست مافیای توطئه سفیر ایران در کابل و آقای رهین وزیر اطلاعات فرهنگ را میداند .

نجیب اله کابلی فیصله شورای وزیران را در رابطه به بسته شدن تلویزیون امروز یک عمل غیر عادلانه خواند .

حامد کرزی دامن زدن خصومت های قومی ٫ مذهبی ٫ لسانی ٫ سمتی را که بواسطه وسایل اطلاعات جمعی صورت گرفته خیانت به وحدت ملی میخواند و میافزاید سایر رسانه ها که به این عمل دست زنند در مورد شان تصامیم اتخاذ خواهند نمود .

در حالیکه عده از افراد و کارشناسان تصمیم شورای وزیران جمهوری اسلامی افغانستان را در رابطه به بسته نمودن تلویزیون امروز تخطی از قانون رسانه ها خوانده اند .

مردم مارا عقیده برآنست که تصمیم فوق ذکر یک گام مثبت غرض جلوگیری از دامن زدن انواع خصومت ها بوده و میباشد .

سخنگوی وزرات داخله در گزارش ماهوار خویش خبر میدهد در ماه جولای دوصد هفتاد تن بیگناه و یک صدو بیست و پنج تن پولیس کشته شده اند و به نسبت افزایش تلفات افراد ملکی نسبت به ماه گذشته اظهار نگرانی نمود رسانه ها از کشته شدن چهار صد تن سربازان خارجی که دوصد هفتاد تن آنها امریکایی میباشد در ماه متذکره خبر میدهند .

با موجودیت ملاتره خیل عضو ولسی جرگه بادیگارد هایش در شهر کابل بالای مردم ملکی فیر نموده در نتیجه دو تن کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند لوی سارنوالی کشور از تعقیب عدلی ملا تره مذکور خبر میدهد و ملا تره خیل ادعای لوی سارنوالی را بی مورد و یک توطئه سیاسی برعلیه کوچی ها خواند تاکید نمود که لوی سارنوالی سخنان خود را پس بگیرد .

کمیسیون حقوق بشر از نهادهای عدلی خواسته است که ملا تره خیل را مورد پیگرد قانونی قرار دهند .

عده از اعضای ولسی جرگه نیز خواهان پیگرد قانونی آن شده اند مردم میگویند جای تاسف است که هنوزهم آب زور سربالا میرود .

یک تن از شهروندان بتاریخ 1389/5/7 از طریق رادیو بی بی سی از داود مرادیان پرسید .

ای اس ای و سی ای ای در حالیکه دو برادر وجودی همدیگر اند برای تمویل هراس افگنان امریکا و بریتانیا ملیاردها دالر را برای اداره ای اس ای همکاری نموده اند و حالا درین بازی شرم آور سران امریکایی و برتانوی برای ملت افغانستان چه جواب ارایه کرده میتوانند .

مرادیان در جواب اظهار داشت این کار اشتباهات گذشته دولت کشورهای منطقه و جامعه جهانی بود حالا وقت آن رسیده که دولت تغیرات را در سیاست خود بوجود آورد و در سیاست پاکستان و امریکا تغیرات بوجود خواهد آمد افزود در منطقه یک مثلث سه ضلعی وجود دارد که یک ضلع آنرا القاعده ضلع دیگر آنرا طالبان و ضلع سومی آنرا اداره ای اس ای تشکیل میدهد برای از بین بردن این مثلث سه ضلعی باید دولت افغانستان و جامعه جهانی مشترکا˝ عمل نمایند .

رسانه ها از استعفا یازده تن از مسولین وزارت معادن زیرنام عدم شفافیت در اتخاذ تصمیم گیری های وزارت مذکور خبر میدهند مردم ما عمل فوق ذکر را یک شهامت وطنپرستانه غرض افشای معاملات پشت پرده آنهائیکه سرنوشت مردم وثروتهای مادی و معنوی کشورما را به بازی گرفته اند خوانده میافزایند باید از آنها آموخت و دیگر به معامله گریها نباید تن داد .

کشور فرانسه مبلغ ده ملیون دالر را غرض تقویه و احیا جنبش کوپراتیفی به وزارت زراعت همکاری مینماید مردم و اگاهان امور زمانی کمک های فوق ذکر را موثر میخوانند که به تمام نقاط کشور درین رابطه توجه دلسوزانه صورت گیرد و میافزایند برعلاوه باغداران ٫ زارعان سایر موالدین مانند مالداران ٫ مرغداران ٫ زنبور داران ٫ پیله وران ماهی پروران ٫ پیشه وران اصناف کارکان ساختمانی ٫ خدماتی ٫ تولیدی وسایرین به ایجاد و مواظبت کوپراتیف ها اشد ضرورت دارند .

کمیسیون حقوق بشر فعالیت های دولت را در چندسال گذشته در رابطه بهبودی کودکان ناچیز خوانده میافزاید وضع آنها روبه وخامت میباشد .

قابل تذکر میدانیم که مردم ما از ناحیه محروم ساختن بیشتر از پنج ملیون کودکان از مزایای تعلیم و تربیه بواسطه مخالفین مسلح و ادامه ندادن ده ها هزار تن آنها به تعلیم و تربیه به نسبت مشکلات اقتصادی و پیوستن ده هاهزار تن دیگر آنها به مافیای مواد مخدر ٫ مخالفین مسلح و مبتلا شدن عده از آنها به مواد مخدر و انجام سایر جنایات سخت نگران میباشند پیامد آنرا برای کشور و مردم خطرناک میخوانند .

وزارت مالیه کشور از موجودیت فساد در گمرکات کشور خبر میدهد میافزاید غرض شفافیت کارها در جابجائی افراد کار فهم اقدام خواهند کرد .

مردم میگویند چشمه اگر صاف باشد در جویبار آن آب صاف جاری میباشد میافزایند عوض کردن چند تن افراد دلخواه در مقامات کلیدی پیامد امیدوار کننده را در پی نحواهد داشت .

آصف زرداری رئیس جمهور پاکستان درسخنان اخیرش اظهار داشت جامعه جهانی در حال بازنده شدن جنگ در افغانستان است مردم اظهارات آنرا یک نوع زمینه سازی غرض بلند بردن روحیه هراس افگنان میخوانند .

 سخنگوی حامد کرزی دیدگاه تجزیه طالبان را در رابطه به کشور ما حرف های احمقانه که از مغزهای مریضی طراحی میشود خواند این سخنان را معاون اسبق نماینده سرمنشی ملل متحد در افغانستان و سفیر اسبق امریکا در هندوستان چندین مرتبه نشخوار نموده اند .

قابل تذکر میدانیم که برای افغانهای با عزت و متعهد تمامیت ارضی ٫ حاکمیت ملی و استقلال مالی منحیث شرف و آبروی شان اهمیت داشته و دارد ازین لحاظ نباید در برابر ادعاهای مغرضانه سکوت بی ننگی را اختیار کرد .

نماینده حقوق بشر میگوید عفو ناقضین حقوق بشر خارج از صلاحیت های سازمان ملل متحد میباشد .

بارک اوباما دریک سخنرانی هوشدار داد که حضور هراس افگنان در مناطق قبایل پاکستان قابل تحمل نیست افزود کسی نمیتواند منتظر دموکراسی نمونه در افغانستان باشد .

بزرگ مردان جهان گفته اند که دموکراسی برای افراد گرسنه چیزی نمیدهد و میافزایند ما خواهان دموکراسی میباشیم که در زندگی خوانواده ها تغیرات اساسی بوجود آید نه در گفتار کر کننده .

قرار اطلاعات وزارت مالیه چهل فیصد نسبت به سال 1388 و شصت وپنج فیصد مالیات را نسبت به سال 1387 افزایش داده است مردم و اگاهان امور اتخاذ تصامیم فوق ذکر را غیرعادلانه خوانده میافزایند در کشوریکه امنیت همه باشنده گان به خطر مواجه بوده هیچ کسی در هیچ نقطه بشمول شهر کابل احساس امنیت کرده نمیتواند .

به نسبت تورید اجناس بی کیفیت غیر ضروری ٫ تجملی و یا تولیدات که در داخل خواستهای هموطنان مارا موفوع میسازده ده هاهزار موسسات خورد و بزرگ ورشکست شده کشورما بیک کشور مصرفی در حال مبدل شدن است اکثریت مردم به خدمات صحی ٫ مجانی دسترسی ندارند یک تعداد جاده های شاهراه ها و تعمیر مکاتب بواسطه کمک های جامعه جهانی اعمار گردیده است پس مسولین باساس کدام خدمات ارزنده از مردم خواهان مالیات گزاف غیرعادلانه و کمرشکن میباشند .

رئیس کمیته خارجی سنای امریکا یگانه راه حل را برای افغانستان راه حل سیاسی میخواند وی تقاضا نمود در گفته گو با طالبان همرای دولت افغانستان نماینده امریکا منحیث همکار در پهلوی دولت مذکور حضور داشته باشد .

مردم میگویند در منجلای خون و آتش موجود که کشورهای جهان مارا انداخته اند نمیتوانند با نصب چندتن طالب نماها در اریکه قدرت مارا ازین وضع نجات دهند میافزایند تازمانیکه کشورهای بزرگ صادقانه از ادامه جنگ توسعه طلبانه دست نکشند رقابت های اقتصادی ٫ علمی ٫ فرهنگی را جاگزین رقابت های ناسالم نظامی و استخباراتی نه نمایند نمیتوان با انجام کارها سمبولیک به تامین امنیت و ثبات واقعی امیدوار بود .

سخنگوی وزارت دفاع ملی میگوید .

خارج شدن قوت های هالندی از کشور ما تاثیر گذار نبوده زیراکه قوت های ناتو در تقویت قوای مسلح کشور ما تعهد نموده اند مردم میگویند اگر قوت های ناتو از جمله امریکا در تعهدات شان بخاطر تامین صلح و ثبات واقعی صادق باشند گلیم هراس افگنی یکی دوسال در منطقه جمع خواهد شد .

سازمان اکسفا در گزارش اخیرش مینویسد .

وضع زندگی مردم نسبت به چهار سال گذشته در افغانستان خراب شده نیمه از کودکان واجد شرایط غرض آموزش به مکتب رفته نمیتوانند باوجود سرازیر شدن سیل های دالر هنوزهم چهل فیصد مردم در زیر خط فقر زیست مینمایند مرگ ومیر اطفال افزایش یافته سازمان مذکور مذاکره دولت با طالبان را در مورد حذف حقوق زنان نگران کننده خوانده میافزاید چالشهای ناامنی روبه افزایش بوده مسولین نمیتوانند در مقابل مردم جوابگو باشند اداره متذکره یگانه راه حل و بیرون رفت از وضع موجود را توسعه اقتصادی و اجتماعی خوانده است .

زیرنام حکومت داری و اداره خوب به کمیت یک صدتن از نهادها و علما بخاطر مبارزه با فساد اداری در یک کنفرانس شهر کابل دعوت شدند اشتراک کننده گان از موجودیت فساد در نظام عدلی و قضایی اظهار نگرانی کرده و علت آنرا عدم استقلال عدلی قضایی به نسبت مداخله افراد متنفذ و کشورهای خارجی در ارگانهای مربوطه میخوانند مردم میگویند فساد در جامعه به یک فرهنگ مبدل شده علت آنرا مصلحت گرایی میدانند .

عده از قلم به دستان کشور هنوزهم افغانستان و مردم آنرا قربانی دوران جنگ سرد میخوانند به باور ما جنگ سرد یک وسیله بخاطر دستیابی به ثروتهای مادی و معنوی کشورما و کشورهای منطقه براه انداخته شده بود که هنوزهم زیرنام مبارزه با تروریزم مواد مخدر احیا وبازسازی رشد دموکراسی وغیره جریان دارد باوجودیکه آن جنگ نابرابر اعلان ناشده تلفات خونین جبران ناپذیر را در پی داشت و دارد قابل تذکر میدانیم که مردم حق شناس افغانستان به شهامت قهرمانی و دلیرمردی سنگر داران حق و عدالت که در مقابل متجاوزین غارتگر ٫ توسعه طلب رزمیده اند به دیده احترام می نگرند .

به نسبت تورید مواد ادویه طبی و اجناس بی کیفیت ده هاهزار شهروندان ما به امراض های مختلف مبتلا شده اند به نسبت آلوده شدن هوای شهرهای افغانستان از جمله شهر کابل اکثریت باشندگان آن رنج میبرند جای تاسف است که شهر کابل به یک قلعه نظامی مبدل شده است باوجود احکام ریاست جمهوری عده از ارگانهای دولتی موسسات و انجوهای خارجی حاضر نیستند جاده های موتر رو را بروی مردم باز نمایند .

مسولین امنیتی کابل بانک در مزار شریف بواسطه سارقین سر بریده شده مبلغ دوصد و هفتاد هزار دالر و سه ملیون افغانی را سارقین با خود برده این کار در پانزده متری پوسته پولیس شهر مزار شریف صورت گرفته است .

قومندان نمبر چهارم پولیس سرحدی زون غرب به اسم ملحم زیرنام اخذ رشوه و همکاری با قاچاقبران به ده سال حبس تنفیذی توسط محکمه محکوم شد درین رابطه مردم میگویند با برآمدن یک گل بهار نمیشود .

جنرال پتریوس در سخنان اخیرش اظهار داشت پیروزی نظامیان ناتو در جنگ افغانستان مربوط به کسب اعتماد مردم افغانستان است میافزاید خوب باید جنگید و دل مردم افغانستان را بدست آورد .

مردم و آگاهان امور به این عقیده میباشند بدست آوردن دل مردم تن دادن به خواستهای واقعی آنها بوده و میباشد نه ترجیح دادن منافع مهاجمین نسبت به مردم کشورما .

زمانیکه از آقای مرادیان پرسیده شد که نقش اداره ای اس ای در تداوم جنگهای سه دهه اخیر و برخورد دوگانه پاکستان در مبارزه با هراس چه میباشد ؟ .

وی در جواب گفت ایالات متحده امریکا از سال 2002 – 2007  یک تصویر شفاف در مبارزه با هراس افگنی نداشت ازهمین لحاظ با مثلث سه ضلعی که عبارت از طالبان ٫ القاعده ٫ اداره ای اس ای میباشد مبارزه لازم صورت نگرفت .

ریگستانی میگوید با دولت پاکستان اختلافات سیاسی و تاریخی داریم ازهمین لحاظ نمیتواند روابطه با پاکستان بهبود یابد افزود جامعه جهانی از مداخله در کشورما حرف میزند اما دولت افغانستان مخفیانه روابطه با دولت پاکستان برقرار کرده است .

رئیس جمهور ایران در نشست اخیریکه با حامد کرزی و رئیس جمهور تاجکستان در ایران داشت اظهار داشت کشورهای ایران تاجکستان و افغانستان جای ناتو را میتواند در افغانستان پر نمایند .

مردم ما خاطرات جنگهای خونین سالهای هفتاد – هشتاد را فراموش نکرده تکرار اشتباه را جنایت میخوانند .

وزارت خارجه امریکا در گزارش سالانه اش کشور ایران را حامی هراس افگنان جهان خوانده افزود کشور مذکور در کشور های شرق میانه هراس افگنان را تمویل تسلیح مینماید در گزارش متذکره موجودیت القاعده را در پاکستان نیز بزرگترین تهدید برای کشورهای جهان خوانده شده است .

یک عضو استخبارات ناتو گفته است که ملا عمر در کراچی پاکستان بسر میبرد افزود سران طالبان در رابطه به جنگ افغانستان از ای اس ای دستور میگیرند و از موجودیت نود فیصد والی های نام نهاد طالبان در پاکستان یاداور شده میافزاید ادارات ای اس ای و کشور ایران جنگ افغانستان را دامن میزنند .

یک دانشمند امریکایی علت افزایش سیل های خونین ویران کننده کشورهای منطقه و آتش سوزی جنگلات اطراف مسکو را عدم تطبیق فیصله کوپنهاگن در رابطه به کاهش گازهای گلخانه ئی توسط کشورهای بزرگ جهان میخواند مردم میگویند گال را گنجشک میخورد لت را بودنه .

روز دوازدهم اگست روز دهمین سالگرد جشن جوانان بواسطه وزارت اطلاعات و فرهنگ خوانده شده درین رابطه بیش از سه صد تن جوانان در شهر کابل غرض تدویر کنفرانس بخاطر طرح پالیسی ملی جوانان در رابطه به تامین امنیت ٫ تحصیل دستیابی به اشتغال کاریابی ٫ صحت ٫ جلوگیری از معتاد شدن به مواد مخدر و نقش جوانان در جامعه مدنی دعوت شده بودند .

قابل تذکر میدانیم که این دعوت زمانی صورت میگیرد که ملیونها تن جوانان به کشورهای جهان با قبول توهین و تحقیر مهاجر شده هنوزهم ادامه دارد عده از آنها قربانی هوسهای قاچاقبران انسان شده اند عده دیگر به نسبت مشکلات اقتصادی به مافیای مواد مخدر و مخالفین مسلح پیوسته ند و یک تعداد به مواد زهرناک مخدر معتاد شده واکثریت آنها به نسبت رسم و رواجهای کمرشکن از مزایای ایجاد خوانواده گی محروم و از آینده سخت ناامید بوده شب و روز مرگ تدریجی را سپری مینمایند .

نماینده حقوق بشر سازمان ملل متحد از افزایش سی فیصد کشته شدن غیر نظامی ها در شش ماه سال میلادی اظهار نگرانی نموده و از جمله تلفات که صورت گرفته هفتاد و شش فیصد آن بواسطه مخالفین مسلح نسبت داده شده است .

انجمن سارنوالان کشور موجودیت اداره نظارت مبارزه با فساد اداری را خلاف قانون اساسی کشور میخوانند .

سفیر زنان امریکا از پامال شدن حقوق زنان زیرنام گفتگو با طالبان اظهار نگرانی نموده در محفل که در رابطه به این موضوع به اشتراک عده از زنان در شهر کابل تدویر گردیده بود عده زنان کیبل زدن اعدام و سنگسار نمودن زنان را در ولایات کشور بواسطه طالبان که صورت گرفته وحشت خوانده اظهار نگرانی نمودند .

حامد کرزی با ارسال نامه به بارک اوباما خواستار بحث در رابطه به استراتیژی جنگی امریکا در افغانستان شده است سخن گوی آن میگوید جنگ با تروریزم در روستاهای افغانستان نمیتواند به موافقیت برسد میافزاید از همین لحاظ در استراتیژی مذکور باید تغیرات بوجود آید .

حامد کرزی در یک صحبت دیگرش خواهان لغو کمپنی های امنیتی خصوصی شد افزود فعالیت کمپنی های امنیتی خصوصی داخلی و خارجی امنیت را خراب کرده اند آنها روز دزدی مینمایند وشب ترورست میشوند افزود مردم افغانستان تحمل همچو فشارهای نهادهای امنیتی را نداشته خواهان لغو آنها شد همچنان در ادامه صحبت هایش از کشورهای خارجی بخصوص ایالات متحده امریکا خواست که قراردادهای که میان خارجی ها و افغانها عقد گردیده است افشا نمایند افزود تازمانیکه قراردادهای متذکره افشا نشود مبارزه با فساد گسترده سود نخواهد داشت .

درین رابطه جمیل کرزی میگوید کمپنی های فوق ذکر در اختیار جنگ سالاران ٫ مافیای مواد مخدر قرار داشته و زیر پوشش کشورهای خارجی فعالیت مینمایند مردم مارا اذیت نموده اند با آوردن فشار قراردادها را اخذ مینمایند .

و ایجاد کمپنی های خصوصی را فشار کشورهای خارجی خواند .

حافظی میگوید بعد از ورود کشورهای خارجی در کشورما آنها از ضعف دولت ما استفاده کرده و خودسرانه عمل کرده اند زندانها ایجاد کردند و مردم مارا شنکجه نمودند و افزود کمپنی های خارجی بخصوص امریکایی ها نظارت دولت را بالای خویش نمی پذیرند .

مردم و اگاهان امور ایجاد گروهای کمپنی های امنیتی خصوصی اربکی ٫ پولیس وغیره را خلاف قانون اساسی کشور میخوانند واین موضوع از طریق وسایل اطلاعات جمعی کشور بخصوص ماهنامه وسایت مشعل طی سالهای گذشته چندین مرتبه به نشر رسیده است و یکبار دیگر انحلال کمپنی های متذکره را که به اساس فرمان حامد کرزی صورت گرفته یک گام مثبت میخوانند .

آصف زرداری دریک مصاحبه خویش میگوید نیروهای پاکستان توان یافتن مخفی گاه هراس افگنان و القاعده را ندارند و از نیروهای خارجی که در افغانستان حضور نظامی دارند با سلاحهای پیشرفته مجهز میباشند بخاطر گرفتاری گروهای فوق ذکر خواهان همکاری با نیروهای پاکستان شد .

مردم و اگاهان امور میگویند حالا که دامن رسوایی ها اداره ای اس ای و حامیان خارجی آن با نشر اسناد محرم بیشتر بلند شده بخاطر پوشانیدن حقایق آقای زرداری دست به دروغ پراگنی های شاخدار زده و میزند .

آقای استاد مسعود میگوید ارزش موقعیت کشورما نسبت به ثروتهای مادی ومعنوی چندین مرتبه بیشتر برای کشورهای جهان ارزش دارد ازهمین لحاظ امریکا با مصارف یک تلیون دالر توانست این کلید را بدست آرد .

مردم و اگاهان امور را عقیده برآنست که تجارب خونین چندین قرن گذشته ثابت ساخته است که بدست آوردن این کلید نسبت به حفاظت آن چندین مرتبه سهل و آسان بوده ازین لحاظ بی مورد نیست که کشورما را هدیره کشورکشایان خوانده اند .

نظر به اظهارات مسولین امور صحی سالانه بیش از شصت و پنج هزار تن به نسبت عدم دسترسی به آب آشامیدنی صحی در سراسر کشور جان خود را از دست میدهند و در شرایط فعلی صرف سی فیصد مردم افغانستان میتوانند از آب آشامیدنی صحی استفاده نمایند از همین لحاظ است که مردم ما بخصوص اطفال به امراض های مختلف از جمله اسهالات مبتلا شده روزانه در حدود شش هزار تن درین فصل سال بر شفاخانه های کابل غرض تداوی مراجعه مینمایند .

اکرمی معین شاروالی کابل میگوید .

به نسبت موجودیت چاهای سپتک عدم حفظ الصحه و نصب بمبه های دستی در پهلوی آب ملوث آبهای شهر کابل ملوث شده قابل تذکر میدانیم مردم میگویند با وجودیکه ده ها ملیارد دالر کمک های جهانی در کشورما سیل آسا سرازیر شد اگر قریب به هشتاد فیصد آن بواسطه کشورهای تمویل کننده و گماشته آنها حیف و میل نمیگردید ممکن اکثریت مردم ما به این حالت فلاکت بار و امراض های مختلف سردچار نمی شدند ادامه وضع موجود مایه شرمساری برای کشورهای که در افغانستان حضور فعال داشته و گماشته گان گوش بفرمان آنها میدانند .

درحالیکه ماه مقدس رمضان آغاز شده مردم متدین افغانستان غرض انجام این فرایض اسلامی تا آخرین توان میخواهند آنرا انجام دهند جای تاسف است که عده از سودجویان محتکر خدا ناترس با استفاده از نام این ماه مقدس قیمت اجناس و مواد را بلند برده که اکثریت مردم بخصوص کسانیکه معاش ثابت دارند از توان خرید آن عاجز میباشند اگاهان امور علت دشواریهای فوق ذکر را نبود یک ذخایر بزرگ ملی و میدان دادن مقامات ذیصلاح به مافیای اقتصادی زیرنام بازار آزاد میدانند .

سازمان عفو بین المللی جهان در نشریه اخیرش نوشته است ازینکه تلفات ملکی نسبت به شش ماه اول سال 2009 میلادی سی ویک فیصد افزایش یافته است هفتاد و شش فیصد آن بواسطه مخالفین مسلح و طالبان نسبت داده شده از طرف دیگر تعداد کسانیکه را که آنها اعدام نموده نود فیصد نسبت سال گذشته میلادی زیاد بود و یک تعداد افراد را طالبان به اتهام همکاری وعلاقمندی با دولت کشته اند این یک جنایت جنگی محسوب میشود دولت افغانستان باید از جامعه جهانی بخواهد که آنها را منحیث جنایت کاران جنگی محاکمه نمایند مردم میگویند معاملات پشت پرده و نصب افراد جنگی در نقاط کلیدی بواسطه کشور کشایان که تا حال صورت گرفته یکی از عوامل ادامه خونریزیها در کشور ما بوده و میباشد .

از طریق وسایل اطلاعات جمعی اگاه شدیم که مسولین اداره ایالات متحده امریکا با افتتاح دستگاه تلویزیون شمشاد گفته اند طی چندسال گذشته چهل دستگاه تلویزیون و رادیویی را بخاطر آگاه ساختن مردم همکاری مالی نموده اند .

جای تاسف است باوجود تقاضاها ده هاملیون مردم از جمله اصناف و پیشه وران اداره مذکور تاهنوز باوجود وعده های بلند بالا از حمایت تولیدات داخلی مانند ایجاد دستگاه های پروسس و صدور میوه تازه و خشک ٫ صنایع دستی مانند گلیم و قالین ٫ پوستین و چرم دوزی ٫ بوت دوزی ٫ مواد ساختمانی ٫ سردخانه ها ٫ هنگرها بازاریابی وغیره که سبب کاریابی ملیونها تن از جمله زنان خانه میگردد هیچ توجه نکرده اند ازهمین لحاظ است که هنوزهم ٫ عسل ٫ سنگهای قیمتی ٫ قالین ٫ میوه به مارک پاکستان به کشورهای جهان صادر میشود که مفاد آنرا جلابان پاکستانی اخذ مینمایند باغداران و زارعان به نسبت اینکه میوه های شان به خارج از ناحیه بلند بردن محصولات گمرکی کشور پاکستان صادر نشده سخت نگران میباشند باوجود تدویر نمایشگاه موبل و فرنیچر بواسطه اداره اسمید و اتحادیه ملی پیشه وران در شهر کابل قوت های نظامی ناتو ٫ ادارات داخلی و خارجی تاهنوز غرض خریداری تولیدات نزد نماینده گان اتحادیه های موالدین مراجعه نکرده اند ازهمین لحاظ تمام قراردادها غیر شفاف بوده مایه نگرانی مردم ما میباشد که یک مثال آن قرارداد های وزارت دفاع ملی بوده که سمپل یونیفورم نظامی از اتحادیه آن اخذ بعد از اخذ قرارداد و منظوری آن به کشور چین فرمایش داده میشود .

ازطرف دیگر دستگاه ترمیماتی ریخته گری انجینر عزیر که در چاراهی شهید شهرنو کابل موقعیت دارد توانسته واترپمپ را اختراع بدون مصارف برق تیل چند انج آب را به عمق چهل متر دریا ها به بالا انتقال دهد که این واتر پمپ میتواند در صورت استفاده از آن ملیونها هکتار زمین های بکروبایر را آبیاری نماید باوجودیکه در نمایشگاه فوق ذکر عده از مسولین بشمول معاون دوم ریاست جمهوری از وی دیدن و کار وی را فوق العاده توصیف کردند اما در مورد استفاده و بازاریابی آن برای دهقانان تاهنوز هیچ ارگان داخلی و خارجی گام نبرداشته است .

درین اواخر بانک جهانی مبلغ چهل ملیون دالر را بخاطر کمک وهمکاری به ریاست همبستگی ملی با وزارت انکشاف دهات عقد نمود .

جای تاسف است باوجود مصارف ملیاردها دالر توسطه این اداره نتوانسته در زندگی ده ها ملیون خوانواده ها تغیرات اساسی را بوجود آورد یکی از عوامل آن نقش زورمندان در رابطه به ایجاد شوراهای نام نهاد روستا ها میباشد مردم میگویند اگر واقعا˝ بانک جهانی و صندوق وجهی پول ملل متحد خواهان رشد تولیدات داخلی احیا و بازسازی کشورما میباشد چرا در بخش های زیربناهای اقتصادی این کمک را نمی نمایند مبدل شدن فابریکه بزرگ جنگلک وقت به مرکز تجمع معتادین مایه شرمساری برای مسولین امور و آنهائیکه سنگ همکاری را ریاکارانه به سینه میزنند بوده و میباشد سایر موسسات مثل آن .

فابریکه نساجی پلخمری یکی از فابریکه مشهور سابقه دار کشور میباشد دو دهه قبل هزاران تن کارگران و کارمندان در آن مصروف کار بودند و روزانه صدها هزار متر تکه مرغوب تولید در بازارهای داخلی و خارجی عرضه مینمودند در حالیکه تعداد کارکنان آن حالا به چهارصد تن رسیده فابریکه متذکره به رکود میباشد کارگران آن از ناحیه عدم توجه دولت و نبود مواد خام سخت نگران میباشند زمین های کارخانه مذکور بواسطه زورمندان غضب شده مردم عدم توجه مقامات ذیصلاح را یکنوع زمینه سازی برای خصوصی سازی آن میخوانند .

عده از افراد معلوم الحال و کم سواد بی سواد باوجودیکه در جامعه پایگاه اجتماعی نداشته میخواهند باساس فشار حامیان خارجی و مصارف پولهای گزاف دالری به خانه ملت راه پیدا کنند زیراکه آنها چوکی و کالت را یک تجارت پردر آمد دانسته تا بتوانند در آینده از آن به سود خود و گروهای خویش استفاده ناجایز نمایند .

حکومت افغانستان غرض گفتگو با طالبان از علمای کشور خواهان همکاری شده مردم میگویند بدون کسب رضایت اداره ای اس ای علمای کشور کدام کار سازنده را درین رابطه انجام داده نمیتوانند .

یازده تن افغان و خارجی که بخاطر تداوی امراض چشم به ولایت بدخشان سفر کرده بودند در کران منجان بواسطه مخالفین مسلح کشته شدند مسولین این عمل را کار طالبان و حزب اسلامی حکمتیار خوانده اند .

والی هلمند نهادهای آموزشی ولایت متذکره را متهم به فساد اداری نموده میافزاید بیشترین پولها که باید برای آموزش بمصرف برسد به جیب افراد واشخاص میرود .

بعد از افشای اسناد محرم اشفق کیانی وارد کابل شده همرای حامد کرزی و جنرال پتریوس در پشت درهای بسته ملاقات نمودند .

یک نظر سنجی اخیر نشان میدهد که شصت ونه فیصد شهروندان امریکا ادامه جنگ را در افغانستان نیاز خوانده خواهان شفافیت درین رابطه میباشند .

اگاهان امور میگویند مردم ما به جنگ های توسعه طلبی نیاز ندارند .

نیروهای امریکایی موجودیت کمپنی های خصوصی امنیتی را یک نیاز میخوانند .

کارشناسان امور میگویند قوت های خارجی که در کشور ما حضور دارند آنقدر بیکاره میباشند که غرض تامین امنیت خود به شرکت های امنیتی خصوصی نیاز دارند در حالیکه آنها زیرنام مبارزه با تروریزم مواد مخدره به کشور ما آمده اند .

قوت های خارجی لیل 1389/5/20 در ولسوالی سید آباد ولایت میدان وردک داخل یک خانه شده نظر به گفته های مردم محل دو تن دانشجو و یک دانش آموز راکشته پنج غیرنظامی را با خود برده ازهمین لحاظ مردمان منطقه دست به مظاهره زدند .

سخنگوی وزارت دفاع ملی از کشته وزخمی شدن و گرفتاری چندین تن افراد مسلح مخالف در جریان عملیات ولایت لغمان خبر میدهند .

رسانه ها خبر میدهند کشور ایران میخواهد یک کنفرانس جهانی را در رابطه به افغانستان دعوت نماید اگاهان امور تدویر همچو کنفرانس را به نفع افغانستان ندانسته میافزایند کشور های ایران و پاکستان میخواهند با تدویر همچو کنفرانس ها افغانستان را نزد جامعه جهانی بی اعتبار سازند .

امروز بیست هشت اسد نود یک سال از پیروزی استقلال و استرداد کشور ما سپری میشود ازین روز مردم زمانی سخن میزنند که مراکز سنگرهای مبارزین راه استقلال مانند شیرپور قلعه جنگی بالای احصار کابل قصر دارلمان وغیره به مناطق مسکونی زورمندان مرکز نظامیان خارجی و یا مخروبه ها تبدیل شده اند کشورکشایان این کار را بخاطر کمرنگ جلوه دادن این روز تاریخی نزد مردم بخصوص جوانان انجام میدهند تا بتوانند افتخارات آنرا از اذهان نسل آینده                      به فراموشی بسپارند .

باید افزود کشوریکه اقتصاد آن وابسته به خارجی ها باشد نتواند به خواست های اساسی ده هاملیون تن شهروندان خویش گام های اساسی بردارد ادعای آزادی و استقلال داشتن به باور ما تخیل بیش نبوده و نمیباشد .

ارگانها و نهادهای زیرنام جلوگیری خطر جانهای امریکا و همکاران افغانی آنها خواستار توقف نشر متباقی اسناد محرم از سایت مذکور شده اند .

مردم میگویند هرنوع ممانعت از نشر اسناد نمیتواند جنایت کاران معلوم الحال را از چشم و انزار مردم افغانستان و جهانیان پنهان نماید میافزایند در صورت ادامه وضع موجود آنروز دور نیست که شعله های این آتش زیر خاکستر دامان همه جنگ افروزان را بسوزاند .

مسولین امنیتی قوت های سرحدی از ناحیه گسترش فعالیت های القاعده که اکثریت شان چی چینی ها ٫ ازبک ٫ عرب ٫ پاکستانی میباشند در ولایات شرقی  افغانستان اظهار نگرانی نمود جنرال محمد زمان مموزی قومندان متذکره میگوید از سه تن عناصر خارجی القاعده یک تن آنها را عرب ها تشکیل میدهند وی کشته شدن چندین تن افراد مذکور را در عملیات ولایت لغمان برگ متال وغیره مثال زنده میخواند .

مردم میگویند بدون حمایت وسیع اداره ای اس ای ٫ سران کشورهای عربستان صعودی و حامیان خارجی شان از جمله مافیای بین المللی هراس افگنان نمیتوانند به این اعمال خونین و جنایت کارانه دستیاب شوند .

چیزیکه مایه نگرانی مردم کشورما بوده و میباشد می پرسند که علت آن چیست که بعد از ورود قوت های بزرگ جهانی کشت و قاچاق مواد مخدر ٫ تروریزم ٫ فساد گسترده ٫ انواع جنایات ٫ خشونت های خوانواده گی ٫ دامن زدن انواع خصومت ها ٫ مانند مذهبی ٫ لسانی ٫ سمتی ٫ قومی ٫ حزبی ٫ تنظیمی ٫ زن ستیزی ٫ فرهنگ ستیزی ٫ مردم ستیزی ٫ قانون ستیزی ٫ غارت ثروت های مادی و معنوی ٫ گسترش فرهنگ معافیت وغیره صدها مرتبه در کشور افزایش یافته است میافزایند جای تاسف است که هنوزهم بجای تقویه قوای مسلح بالای موجودیت کمپنی های خصوصی امنیتی که عامل انواع جنایات در کشورما بوده ومیباشند پافشاری مینمایند .

این کارشان نشان میدهد که کشورهای متذکره به هیچ وجه حاضر به تامین صلح و ثبات واقعی در کشورما نبوده و نمیباشند .

مسولین از کشف معادن با ذخایر دو ملیارد بشکه تیل در ولایت شمال و از داوطلبی انداختن آن در آینده های قریب خبر میدهند .

مردم میگویند با موجودیت دریانوشان و حامیان خارجی آنها در جامعه اگر دریای آمو هم به ذخایر نفت مبدل شود نمیتوان به تغیر زندگی ده ها ملیون خوانواده ها از ناحیه اقتصادی ٫ اجتماعی ٫ امنیتی امیدوار بود .

به نسبت زد و خورد کوچی ها و هزاره ها در غرب شهر کابل چندین تن کشته وزخمی شدند و به ادامه آن تظاهرات خشونت آمیز بواسطه هزاره ها صورت گرفت که ده ها دوکان تاراج گردید .

نماینده سازمان ملل از ناحیه عدم امنیت در جریان انتخابات سال جاری اظهار نگرانی نمود .

خانم پروانه رئیسه داکا در قندهار بواسطه مخالفین ترور شد .

روزنامه واشنگتن پست در گزارش 1389/5/22 خویش از دستگیری چندین تن سران طالبان مسلح که مربوط به سراج الدین حقانی میباشند در ولایت خوست خبر میدهد .

مسولین ولایات شرقی و یک عده ولایات شمالی از گسترش ناامنی ها اظهار نگرانی نموده اند .

مردم و اگاهان امور علت گسترش خونریزیهای دوامدار و دامن خصومت های قومی ٫ مذهبی ٫ لسانی را درین شرایط اساس تاریخی خواست اساسی اداره ای اس ای و حامیان خارجی آنها بخاطر نصب عده از افراد گماشته زیرنام طالب در اریکه قدرت دانسته و پیامد آنرا نهایت به کشورما وکشورهای منطقه خطرناک میدانند بسیاری از زندانیان پلچرخی میگویند هرنوع مواد مخدر به آسانی در زندان پلچرخی پیدا میشود ازهمین لحاظ عده که جدیدا˝ به زندان مذکور آورده میشوند بعد از چند هفته به این ماده زهرناک مبتلا میشوند مسولین زندان مذکور میگویند که در زندان متذکره بیش از پنج هزار تن زندانی وجود دارد تاهنوز مرکز درمانی برای معتادین در آنجا وجود ندارد .

روزنامه واشنگتن در گزارش 1389/5/22 خویش مینویسد اعضای سنای امریکا از گسترش فساد اداری اظهار نگرانی نموده و یکی از عوامل عمده جابجایی طالبان را در ولایات سمت شمال موجودیت عاملین فساد در دستگاه دولتی کشورما خوانده اند .

شهروندان ما از ناحیه درگیر شدن گروهای جنگسالاران سخت نگران بوده ومیباشند میافزایند درین اواخر عده از گروهای وابسته و گماشته اداره ای اس ای بخاطر نصب افراد دلخواه شان زیرنام طالب فعالیت های خصمانه و تحریک آمیز را در سراسر کشور براه انداخته اند که انجام حملات مسلحانه زیرنام کوچی و هزاره ها تاراج دوکانهای شهر کابل مثال برجسته آن بوده.

خلاصه اینکه اسناد فوق ذکر یکبار دیگر باوجودیکه پرده از روی جنایات خونین عده از کشورهای منطقه و جهان برداشت و ثابت ساخت که آفتاب به دو انگشت پت نمیشود .

قابل تذکر میدانیم که افشای اسناد متذکره باوجودیکه دامان رسوایی بازیگران را به جهانیان بلند نمود بازهم افشای آن نمیتواند زخم های خونین ده ها ملیون مردم مارا مرحم گذاری نماید .

باوجودیکه گرداننده گان این بازی خونین عده از کشورهای منطقه ٫ جهان و گماشته گان آنها بوده ومیباشند .

باید گفت یک تعداد افراد کارکشته تماشاچی مفت خور غیر متعهد چاپلوس قدرت طلب این الوقت منافق متردد ٫ سبک سر ٫ کور مغز وغیره نیز توانسته اند در بازی های فوق ذکر عاملین اساسی آنرا یاری نمایند .

پس چه باید کرد ؟ .

تا وضع موجود را تغیر داد به باور ما دو راه وجود دارد .

1 . تسلیم شدن در برابر خواست مخالفین مردم مانند عقب گرایان ٫ جنگ سالاران ٫ تریاک سالاران ٫ جنایت کاران سازمان یافته ٫ ناقضین حقوق بشر ٫ مافیای مواد مخدر ٫ قاچاقبران آثار تاریخی ٫ معادن ٫ جنگلات و حامیان خارجی آنها .

2 . یا پیوستن در صف نیروهای آزادی دوست ٫ ترقی پسند ٫ صلح جو و جلب بشریت صلح پسند ٫ مترقی مانند ٫ نهادها ٫ سازمانها و پارلمان های جهان بخاطر تامین صلح و ثبات یک افغانستان آباد و سربلند .

درغیر آن با سرود یک جمله شعر به گفته های خود خاتمه میدهیم .

ای قوم ترا امید آزادی نیست

                                              تا سجده کنی به قبله بیگانه  


August 19th, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
گزیده مقالات